Helgen

På lördagen hyrde vi en bil och åkte på en "roadtrip" till Debruce som ligger nästan 3 timmar utanför NYC. Påvägen dit stannade vi vid ett "outlet mall", var jag hittade mina efterlängtade vita Converse för mer än hälften billigare pris än hemma^^
Stugan vi övernattade vid hade en pool, men tyvärr regnade det hela lördagen och var lite kallare väder. De andra slog vad om att den som tog ett dopp i poolen skulle få 400$. Inga problem för mig! I Finland simmar man i den temperaturen hela sommaren.. Då tog de svansen mellan benen och drog sig ur. Mesar^^

Men priset togs nog när fyra Manhattanbor skulle tända brasan, "Our grandparents cooked food on the fire, so it can't be that hard to figure out how it works"!? Jag tror knappast att våra förfäder använde tändvätska på papper och våt ved, men okej.. (Emilia fixa eld i brasan).

Det var kul att få se något annat än Manhattan och att få andas frisk luft^^
Ni vet de där husvagnarna i silverplåt och som har amerikanska flaggan hängande, de som man ser i filmer!? Tänk att folk faktist bor och lever i dem.. Och varför har amerikanska hus vågräta plankor på husen medan vi i norden har dem lodräta?

 
   
  
Sängen var så hård att det kändest som man hade sovit på marken en hel natt :)
 

   

Manhattan från New Jersey

Kommentarer
Postat av: emma ina jonte

hej :D nu je vi åp villon å jetär röjkabborran å ska soool.

2009-06-25 @ 16:45:48

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0