Coney Island

Coney Island ligger ca. 1 timme med tåg söder om Manhattan, i Brooklyn.
På lördagen åkte jag för första gången "subway" ensam, spännande. Men det är ganska lätt att hitta och folk är väldigt hjälpsamma här, så det gick jättebra^^.
Stranden är flera km lång och helt fantastisk. Det finns en "boardwalk" som följer hela stranden och ett populärt nöjesfält där.  
Det var väldigt mycket folk över helgen eftersom det var 4th july och perfekt väder.
Att hitta en bra plats på stranden var ganska svårt även fast jag var där redan efter 10 på morgonen.

Ni kan tänka er "Baywatch", exakt så var det. Badvakter, helikoptrar, flygplan med banderoller.. och varmt, varmt, varmt, både i vattnet och på land!

Det var så härligt där att jag tog mig dit på söndag också. Och kommer absolut att åka dit igen^^.


Nu är dock min rygg och mina vader helt röda efter två dagar på stranden^^


Jetplan som gjorde reklam^^ Skitcoolt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0